O službě
Místo poskytování: Mělník a okolí
Cílová skupina:
- osoby se zdravotním postižením
- senioři
Věkové kategorie klientů:
- mladí dospělí (19 – 26 let)
- dospělí (27 – 64 let)
- mladší senioři (65 – 80 let)
- starší senioři (nad 80 let)
Kapacita služby: 90 klientů / roční kapacita
Poslání služby
Osobní asistence je prostředkem k umožnění života osob, se sníženou soběstačností, v jejich přirozeném prostředí – DOMA – a to nejdéle, jak to jejich individuální situace umožňuje. V rámci péče o klienty se řídíme motem: POMÁHÁME S ÚCTOU A LASKAVOSTÍ. Osobní asistence je profesionální terénní placenou službou, kterou vykonávají placení, prověření a vyškolení zaměstnanci.
Principy služby
- nezávislost a samostatnost uživatele
- individuální přístup k uživateli
- partnerství a spolupráce
- respekt a úcta k uživateli
Zásady služby
- podpora – podporujeme klienta v jejich přání zůstat doma, co nejdéle je to reálné a možné s pomocí osobní asistence. Pomáháme klientům v udržení či zlepšení samostatnosti – asistentka klientovi dopomáhá či vykonává ty činnosti, které by vykonával sám, kdyby mohl.
- dostupnost – služba je poskytována v domácnosti klienta. Poskytujeme služby 24 hodin denně.
- bezpečnost a odbornost – služby jsou poskytovány proškolenými zaměstnanci, kteří si dále prohlubují svoje znalosti v rámci dalšího vzdělávání.
- pružnost – snažíme se zajistit službu v nejkratší reálné době od jejího objednání; měníme rozsah na základě změn u klienta a jeho žádosti o změnu, a to v nejkratším reálně možném čase.
- rovný přístup – služby jsou poskytovány osobám bez ohledu na náboženské vyznání, rasu, politické přesvědčení, národnost, pohlaví či obtížnost asistence.
- respekt ke klientovi – dodržujeme práva klientů, zachováváme lidskou důstojnost, naplňujeme individuální potřeby.

Cíle služby
- umožnit klientovi služby žít v přirozeném prostředí – doma, dokud je to v možnostech zajištění prostřednictvím služeb osobní asistence
- pomoc při zajištění běžných každodenních úkonů, které by člověk dělal sám, v případě, že by mu v tom nebránila snížená soběstačnost nebo vysoký věk
- podpořit rozvíjení nebo zachování schopností a dovedností klienta
- poskytovat službu, se kterou budou klienti spokojeni; naplňovat heslo „ pomáháme s úctou a laskavostí“