Cíle, specifika a poslání osobní asistence

Osobní asistence je terénní sociální služba poskytovaná 7 dní v týdnu, 24 hodin denně na území ORP Žatec a Podbořany.

Osobní asistence je prostředek, který umožňuje klientům se sníženou soběstačností setrvat ve svém domácím prostředí, co nejdéle to jejich individuální situace dovolí. Naší vizí a posláním je pomáhat s úctou a laskavostí – aby podpora nebyla jen nutností, ale také důstojnou součástí každodenního života.

Cíle služby

  • umožnit klientovi žít ve vlastním přirozeném prostředí
  • pomoci mu zvládat každodenní činnosti, které by vykonával sám, kdyby mu v tom nebránila snížená soběstačnost nebo vysoký věk
  • rozvíjet a udržovat schopnosti a dovednosti klienta
  • poskytovat službu, se kterou jsou klienti spokojeni a která naplňuje motto:
    „Pomáháme s úctou a laskavostí“

Cílová skupina

  • osoby s chronickým onemocněním
  • osoby se zdravotním postižením
  • osoby s mentálním postižením
  • senioři

Cílová skupina je bez omezení věku.

S čím pomůžeme

Pomáháme s ranním vstáváním a večerním uléháním, hygienou a toaletou. Zajišťujeme bezpečný a spokojený den uživatele – aktivizaci, předčítání, procházky, doprovody. Chodíme nakupovat, vaříme a podáváme jídlo. Uklízíme a udržujeme chod domácnosti. Zkrátka děláme všechno, s čím potřebuje daný člověk pomoci. Spolupracujeme s rodinou a můžeme se s ní střídat v péči. Vše je na domluvě.

Naši osobní asistenti a asistentky jsou odborně proškoleni, aby poskytovali pomoc s respektem, laskavostí a důstojností všude tam, kde je potřeba podpora druhé osoby – ať už jde o hygienu, stravování, pohyb, doprovod k lékaři nebo další běžné činnosti.

Kompletní popis všech základních činností ve službě.

Popis realizace služby

Služba začíná tím, že nás uživatel či někdo z jeho blízkých kontaktuje. Následuje zorganizování konkrétní podoby a časového harmonogramu služby. Smlouva o službě je podmínkou pro začátek poskytování služby a podepisuje se v místě, kde bude osobní asistence poskytována.

Uživateli je přidělena stabilní osobní asistentka, která k němu dochází v dohodnutých časech a vykonává potřebné činnosti. 

Principy poskytování služby

  • Nezávislost a samostatnost klienta
  • Individuální přístup
  • Partnerství a spolupráce
  • Respekt a úcta ke klientovi

Příklady poskytované pomoci

  • pomoc při pohybu a přesunech
  • pomoc s přípravou a podáním stravy
  • pomoc s osobní hygienou
  • pomoc při zajištění chodu domácnosti
  • zprostředkování kontaktu se společenským prostředím (procházky, doprovody na
  • nákup, k lékaři, za kulturou, na návštěvy)
  • podpora aktivity formou sociálně aktivizační a terapeutické činnosti (rozvoj paměti,
  • povídání, společenské hry, posilování kognitivních schopností a sebedůvěry)
  • doprovod na úřady, pomoc s vyřizováním příspěvku na péči
  • podpora bezpečí a setrvání v přirozeném sociálním prostředí
  • základní sociální poradenství i pro pečující osoby (např. nácvik dovedností
  • potřebných k péči o osobu závislou na pomoci)


Ceník

Cena se řídí platným ceníkem. Finanční spoluúčast klienta se vypočítává na základě počtu skutečně odebraných hodin služby.

Kapacita služby

  • Okamžitá kapacita: 4 klienti
  • Denní kapacita: 12 klientů
  • Roční kapacita: 40 klientů