Popis služby
Jsme alternativou ústavní péče; doma je doma. Klientům, kteří využívají služeb osobní asistence, nabízíme profesionální služby. Profesionální pro nás znamená: spojení úcty, laskavosti a řádně vykonané služby.
Individuálně a s respektem přistupujeme ke každému klientovi a jeho potřebám. Klient služby je rovnoprávným partnerem, podílí se na nastavení osobní asistence. Spolupracujeme s rodinou klienta při zajištění péče.
Spokojenost klienta se službou je pro nás stěžejní. Snažíme se snižovat sociální izolaci seniorů se sníženou soběstačností a chceme klienta důstojně podpořit v jeho stávajícím životě.
Místo poskytování: Brno, Brno-venkov
Časová dostupnost: 24 hodin, 7 dní v týdnu
Cílová skupina: senioři, osoby se zdravotním postižením, osoby s mentálním postižením
S čím vám pomůžeme?
- s péčí o sebe, oblékáním, polohováním
- s osobní hygienou či koupáním
- s vařením, přípravou a podáním jídla
- s úklidem domácnosti
- s nákupy
- s doprovody k lékaři, na úřady, procházku, za kulturou, sportem nebo na bohoslužby
- s nasloucháním a psychickou podporou při vážných životních událostech
- s dalšími úkony každodenního života
Poslání služby
Osobní asistence je prostředkem k umožnění života seniorů a osob se sníženou soběstačností, zůstat v jejich přirozeném prostředí – DOMA – a to nejdéle, jak to jejich individuální situace umožňuje. V rámci péče o klienty se řídíme motem: „Pomáháme s úctou a laskavostí.“ Osobní asistence je profesionální terénní placenou službou, kterou vykonávají prověření a vyškolení zaměstnanci.
Zásady služby
- PODPORA – podporujeme klienta v jejich přání zůstat doma, co nejdéle je to reálné a možné s pomocí osobní asistence
- DOSTUPNOST – služba je poskytována v domácnosti klienta. Poskytujeme služby 24 hodin denně.
- BEZPEČNOST A ODBORNOST – služby jsou poskytovány proškolenými zaměstnanci, kteří si dále prohlubují svoje znalosti v rámci dalšího vzdělávání. Při poskytování služby jsou dodržovány postupy bezpečnosti práce.
- KVALITA SOCIÁLNÍCH SLUŽEB – předpokladem k naplňování kvality sociálních služeb a standardů kvality je vědomé a zodpovědné dodržování postupů uvedených v tomto dokumentu a Metodice přímé péče.
- PRUŽNOST – snažíme se zajistit službu, měníme rozsah asistencí na základě změn u klienta v co nejkratší reálné době
- ROVNÝ PŘÍSTUP – služby jsou poskytovány osobám bez ohledu na náboženské vyznání, rasu, politické přesvědčení, národnost, pohlaví či obtížnost asistence.
- RESPEKT KE KLIENTOVI – dodržujeme práva klientů, zachováváme lidskou důstojnost, naplňujeme individuální potřeby.

Principy
- nezávislost a samostatnost klienta
- individuální přístup ke klientovi
- partnerství a spolupráce
- respekt a úcta ke klientovi
Důležité dokumenty
- Regionální karta služeb pro osobní asistenci ke stažení ZDE.
- Vize pro Osobní asistenci v Jihomoravském kraji ke stažení ZDE.
- Vize Jihomoravského kraje pro cílovou skupinu služeb pro osoby se zdravotním postižením k nahlédnutí ZDE.
- Ceník platný od 1. 5. 2023
- Ceník platný od 1. 1. 2024
- Smlouva o poskytování sociální služby
- Informační uživatelská příručka
- Individuální plán péče