Osobní asistence

Osobní asistence je terénní placená sociální služba poskytovaná 7 dní v týdnu, 24 hod. denně, na celém území Olomouce, po domluvě i v jejím okolí. Osobní asistentky a asistenti jsou proškoleni pomáhat s úctou a laskavostí klientům v oblastech, ve kterých potřebuje pomoc druhé osoby. Posláním služby je umožnit klientům se sníženou soběstačností setrvat v jejich přirozeném prostředí a pomoci jim s činnostmi, které nemohou vykonávat samostatně. Osobní asistenci nabídla poprvé Maltézská pomoc v roce 2010. Jedná se o registrovanou službu dle zákona č.108/2006 Sb. o sociálních službách. 

Provozní doba kanceláře kontakty

PO–PÁ: 8:00–15:30 hod (dle telefonické domluvy i jindy)
Kontaktní dny pro osobní návštěvu: PO, ST: 09:00–17:00 (dle telefonické domluvy i jindy)
Wurmova 7, Olomouc

S čím vám pomůžeme

V rámci služby jsou poskytovány základní činnosti dle § 39 Zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, v platném znění:

  • s péčí o sebe, oblékáním, polohováním
  • s osobní hygienou či koupáním
  • s vařením, přípravou a podáním jídla
  • s úklidem domácnosti
  • s nákupy
  • s doprovody k lékaři, na úřady, na procházku, za kulturou, sportem nebo na bohoslužby
  • s nasloucháním a psychickou podporou při vážných životních událostí
  • další úkony každodenního života
  • základní sociální poradenství s poskytnutím informací o možnostech řešení nepříznivé sociální situace klienta

„Podporujeme Vaši samostatnost a soběstačnost.“

Cíle služby

  • umožnit klientovi žít v přirozeném prostředí 
  • pomoci klientovi při zajištění běžných každodenních činností, které by člověk dělal sám, v případě, že by mu v tom nebránila snížená soběstačnost nebo vysoký věk,
  • podpořit zároveň rozvíjení nebo zachování schopností a dovedností klienta,
  • poskytovat službu, se kterou budou klienti spokojeni a naplňovat heslo „pomáháme s úctou a laskavostí“.

Cílové skupiny

Zásady naší služby

Jak požádat o službu?

Naši sociální pracovníci seznámí zájemce s nabídkou, možnostmi a podmínkami poskytované služby a dále zjistí, co konkrétně od služby zájemce očekává a zda mu poskytnutí služby může pomoci při řešení nepříznivé sociální situace. Jednání se zájemcem o službu probíhá vždy formou, která je zájemci srozumitelná a pochopitelná a zohledňuje jeho individuální potřeby. Pokud se zájemce rozhodne pro spolupráci, je domluvena osobní schůzka v místě jeho bydliště a v případě vzájemného souhlasu, podepsána smlouva. Pokud má služba plnou kapacitu, je zájemci nabídnuto zařazení do pořadníku.

Základní informace o službě

V čem jsou naši asistenti jedineční?

“Pomáháme s úctou a laskavostí.”

Úhrady za službu

Služba je poskytovaná za úhradu  a klient se na službě finančně podílí. Cena za službu je účtována dle platného Ceníku služby. Finanční spoluúčast klienta na službě se vypočítává na základě počtu skutečně odebraných hodin služby.

Osobní asistence není zdravotní služba a nelze ji zaplatit ze zdravotního pojištění. Lze na ni ale čerpat příspěvek na péči. Podle míry soběstačnosti klienta může být přiznán příspěvek v rozmezí 880Kč až 19200Kč. Rádi vám s vyřízením pomůžeme. Osobní asistence vhodně doplňuje péči rodiny nebo domácí ošetřovatelské či hospicové péče nebo pečovatelské služby.

Ostatní dokumenty

  • Smlouva
  • IUP
  • GDPR
  • Metodika jednání se zájemcem (v úpravě)
  • Metodika IUP- práva a povinnosti (v úpravě)
  • NHS
  • Registr poskytovatelů

Osobní asistence je podporována z dotací Olomouckého kraje a Magistrátu města Olomouce. Zdárně se rozvíjí i díky sponzorům a dárcům.

olomouc logo

olomoucký kraj loho