Centrum Mělník

Osobní asistence

Místo poskytování: Mělník a okolí

Cílová skupina: 

  • osoby se zdravotním postižením
  • senioři

Věkové kategorie klientů:

  • mladí dospělí (19 – 26 let)
  • dospělí (27 – 64 let)
  • mladší senioři (65 – 80 let)
  • starší senioři (nad 80 let)

Kapacita služby:  80 klientů / roční kapacita

Poslání služby

Osobní asistence je prostředkem k umožnění života osob, se sníženou soběstačností, v jejich přirozeném prostředí – DOMA – a to nejdéle, jak to jejich individuální situace umožňuje. V rámci péče o klienty se řídíme motem: POMÁHÁME S ÚCTOU A LASKAVOSTÍ. Osobní asistence je profesionální terénní placenou službou, kterou vykonávají placení, prověření a vyškolení zaměstnanci.

Cíle služby

  • umožnit klientovi služby žít v přirozeném prostředí – doma, dokud je to v možnostech zajištění prostřednictvím služeb osobní asistence
  • pomoc při zajištění běžných každodenních úkonů, které by člověk dělal sám, v případě, že by mu v tom nebránila snížená soběstačnost nebo vysoký věk
  • podpořit rozvíjení nebo zachování schopností a dovedností klienta
  • poskytovat službu, se kterou budou klienti spokojeni; naplňovat heslo „ pomáháme s úctou a laskavostí“

Principy služby:

  • nezávislost a samostatnost uživatele
  • individuální přístup k uživateli
  • partnerství a spolupráce
  • respekt a úcta k uživateli

Zásady

  • podpora – podporujeme klienta v jejich přání zůstat doma, co nejdéle je to reálné a možné s pomocí osobní asistence. Pomáháme klientům v udržení či zlepšení samostatnosti – asistentka klientovi dopomáhá či vykonává ty činnosti, které by vykonával sám, kdyby mohl.
  • dostupnost – služba je poskytována v domácnosti klienta. Poskytujeme služby 24 hodin denně.
  • bezpečnost a odbornost – služby jsou poskytovány proškolenými zaměstnanci, kteří si dále prohlubují svoje znalosti v rámci dalšího vzdělávání.
  • pružnost – snažíme se zajistit službu v nejkratší reálné době od jejího objednání; měníme rozsah na základě změn u klienta a jeho žádosti o změnu, a to v nejkratším reálně možném čase.
  • rovný přístup – služby jsou poskytovány osobám bez ohledu na náboženské vyznání, rasu, politické přesvědčení, národnost, pohlaví či obtížnost asistence.
  • respekt ke klientovi – dodržujeme práva klientů, zachováváme lidskou důstojnost, naplňujeme individuální potřeby. 

Soubory ke stažení